Thursday, March 1, 2007

شعورررررر جميييييييييييل


علشان تقرأ كلامى و تحسه غمض عينك
أنت غمضت ليه أمال هتقرأ أزاى
أنت أى حد يقولك حاجة تصدق ع طول
أتفرج على الصورة و متقوليش رأيك دلوقتى
و تخيل معايا
ماذا تشعر الآن ؟
اشعر أنى املك هذا الكون
اشعر انى مكان هذه الفتاة
كما لو كان البحر سريرى
و فى يدى كتاب اقرأه كعادتى عند النوم
كنت أقرأ قصة عروس البحر
بجمالها و كيف جاءت لتخطفنى
و تنزلنى معها لأعيش فى اعماق البحر
أشعر أن الموج غطائى
ناعم يعطينى دفء عجيب
يشعرنى بالاحتواء
و شاطئك يا بحرى بقطرات مائك
يعطينى ملمس أجمل الوسادات
وطميك اشعر و أنا اتحرك عليه
كما و لو كنت املك اغلى المرتبات
و الشمس باشعتها تعمل كمدفأة
و بخيوط ضوئها تنسج على الشاطئ
أحلى مفارش السرما
شعور جميل
ان تشعر أن هذا الكون حجرتك
أغمض عينى الآن
حقنا أنى اشعر انى مكان تلك الفتاة اشعر بالموج
اشعر بأشعة الشمس
غمض عينك بقى و قولى فى الكومنت حسيت بأيه ؟

6 Comments:

Blogger rosealia29 said...

مبروك المدونة الخاصة أوي و القريبة أوي .. شكل جديد لشخصك يا محمد و كنت متوقعاااه ..

البوست ده فكرني أوي بأغنية نجاة انا بعشق البحر .. بجد شعوووووور جممممممممميل ...

March 1, 2007 at 10:28 PM  
Blogger أنا أفكر إذن أنا موجود said...

مبروك المدونة الجديدة الجميلة دي
على فكرها أول ما فتحتها حسيت بشعوووووور جميييييييييييييييل
أسمحلي أضفها عندي

والصورة في البوست رائعه بجد يا محمد
بس انا محستش بالبنت ولا بالبحر ولا بالغطاء

أنا حسيت بالاتنين دولفين اللي بيطنطوا بمرح ..
شوف ولا همامهم حاجه في الدنيا ... المهم أنهم مع بعض

مبروك مرة تانية

March 3, 2007 at 2:03 AM  
Blogger Ahmed EIssa said...

ع البركة ياباشا المدونة الجديدة

علي فكرة انا محتش بحاجةعشان فضلت مغمض عينيا..اصل اي حد بيقولي اي حاجة بصدق علي طول

March 5, 2007 at 12:21 PM  
Blogger ba7re said...

روزا
ثانكس ع مرورك
و ده شرف ليا أنك تفتتحى مدونتى
و يارب يكون الشكل الجديد لشخصيتى ده أحسن
و اغنية أنا بعشق البحر لو جربتى تسمعيها و أنتى قاعدة على البحر هتحسى بشعور اجمللللللللللللل بكتير
تحياتى

March 6, 2007 at 3:49 AM  
Blogger ba7re said...

كايند
منورة مدونتى و الله
و أضافتها عندك ده حاجة تشرفنى
و فعلا الدولفن اللى ف الصورة شكلهم جميل جدا و حسيت انى اعرفهم من زمان
دول اللى كانوا بيعدوا كل يوم جنب اللسان وقت العصارى و الشمس بتعانق البحر و المسا لونها احمر لون الكوفه اللى ع كتفى
و شايف القمر و الشمس مع بعض بيتعازموا مين يطلع و مين ينزل
تحياتى

March 6, 2007 at 3:53 AM  
Blogger ba7re said...

ازيك يا واد عيسى ليك وحشة والله
منور مدونتى
انت لسه طيب زى زمان بتصدق كل حاجة ههههه
كل حد يقولك حاجة تصدق كده ع طول
طيب اقرأها من غير لما تغمض عنيك و اوعى تبرربش ههههه

March 6, 2007 at 3:55 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home



Get my banner code or create your own banner